Uppenbarelseboken 3:15-20, Nya Testamentet

Posted on f

0


15. Jag vet om dina gärningar. Du är
varken kall eller varm. O, att du vore
kall eller varm.

16. Men eftersom du är ljum och varken
kall eller varm, skall jag spy ut
dig ur min mun.

17. Ty du säger: Jag är rik och har
överflöd och behöver inget, och du
vet inte att du är eländig, ömkansvärd,
fattig, blind och naken.

18. Jag råder dig att du köper guld
av mig, som är luttrat i eld, för att du
skall bli rik, och vita kläder att kläda
dig i, för att din nakenhets skam inte
skall synas, och smörj dina ögon med
ögonsalva, så att du kan se.

19. Alla dem jag älskar tillrättavisar
och agar jag. Så var därför ivrig och
omvänd* dig.

20. Se, jag står för dörren och klappar,
om någon hör min röst och öppnar
dörren skall jag gå in till honom
och hålla måltid med honom och han
med mig.

Posted in: Literature